Тема: Лічба десятками. Розв’язування прикладів і задач
пов’язаних з нумерацією.
Мета: закріпити вміння додавати і
віднімати числа, використовуючи нумерацію ,повторити лічбу десятками, назви
,запис і порівняння чисел в межах 100, розв’язування задач на знаходження суми
,збільшення (зменшення) числа на декілька одиниць(десятків); розвивати логічне
мислення , пам’ять; виховувати спостережливість ,допитливість.
Обладнання: підручник «Математика» М.В. Богдановича, ноутбук ,презентація
до уроку, види кутів, картка із складом числа 10 , фломастер, палички ,лінійка
,родзинки, виноград.
І. Оргмомент.
ІІ. Психологічний настрій «Посміхнемося один одному!»
- Сьогодні чудовий день ,я чекаю від нього хорошого настрою, продуктивної
праці на уроці. Для цього я готова поділитися з тобою своїми знаннями,
подарувати тобі частинку свого серця.
А що ти очікуєш від уроку?
ІІІ. Повідомлення теми і мети
уроку .
Сьогодні ми будемо лічити десятками, розв’язувати приклади і задачі
пов’язані з нумерацією, розвивати логічне мислення.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1.«Мозковий штурм»:
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при віднімання?
- Яке найбільше двоцифрове число?(99)
- Яке найменше двоцифрове число?(10)
- Яке число складається з 4дес. 4од.?
- Скільки см в 1 дм ?
- Скільки кутів у квадрата ?
- Які кути ти знаєш? Покажи. (картка)
2. Повторення складу числа 10
(картка)
3. Фізхвилинка для пальців «Рибки»
4. Хвилинка каліграфії .
- Пропиши цифру 2. (слайд) (картка з
каліграфічним написанням цифри)
- З чим можна пов’язати число 2?(2руки,2 ноги, 2 ока; прислів’я: 1 голова добре, 2-краще; загадка :2 кільця ,2 кінця ,а
посередині цвях.)
- Запиши трицифрове число
використовуючи цифру 2, розклади його на розрядні доданки. (222=200+20+2 )
5. «Математична розминка»(слайд)
- Назви числа четвертого десятка.
-
Назви числа менші за 43.
-
Порахуй до 100 десятками.
- Назви
попереднє число числа 38.
-
Назви сусідів числа 69.
-
Продовж лічбу 20 30 40…
6. «Цифровий диктант».(слайд)
44 53
35 99 70 18 81
10
Перевірка.(слайд)
Запиши ряд чисел .Яке число зайве? Чому? .(слайд)
21 44 0 90
15
40 20
30 33 60
7. Усний рахунок (слайд) На листочках приклади
25-5= 34-2= 46+20=
65-5= 90-1= 100-8=
V. Робота над новим
матеріалом.
1. Робота за підручником .
Пояснення: .(слайд)
№308(1-2 стовпчик)
3 +4 = 7 9 -2 = 7
30+40=70 90-20 =70
Закріплення :
№308(3-4 стовпчик) (самостійно) .(слайд)
4 + 5 = 8 – 3 =
40+50= 80-30=
№309 с.60 –з коментуванням. .(слайд)
(72 -2 ) + 4 = (61- 1 ) +10=
VІ. Розвиток
математичних знань.
1. Математичний диктант.(слайд)
- Запиши число ,яке передує числу 70;
- Запиши число яке має 9дес.4од.;
- Запиши «сусідів» числа 49;
- Запиши число ,яке менше 80 на 1;
- Запиши на скільки менше 30 від
67?
2. Фізхвилинка для очей.
3. Усне розв’язування задач (слайди)
- Яка зараз пора року?
- Що збирають восени люди на
городах? У садах?
Склади і розв’яжи задачі за малюнками.
І В одному кошику було 20 кг ягід, а у другому - 30 кг . Скільки кілограмів
ягід було у двох кошиках?
20 +30 =50(кг)- всього
ІІ В одному кошику було 20 кг овочів , а у
другому - на 30 кг більше. Скільки
кілограмів овочів було у другому кошику?
20 +30=50(кг)-овочів.
ІІІ В одному кошику було 30 кг фруктів , а у
другому - на 20 кг менше. Скільки
кілограмів фруктів було у другому
кошику?
30 -20=10(кг)- ягід
4. Робота за підручником с.60
Розв’язування задач
1) №307(усно)
3дес.+1дес.=4дес.
30 +10=40(г.)
2) №310
4 дес .=40 од.
40 -10 =30(яєць)
3) №312
Проблемне питання. Я принесла на урок
виноград і родзинки .Як ти вважаєш для чого? Який зв’язок є між ними?
Розв’язування задачі: 80- 20=60(кг)- води випарувалося під час сушіння
винограду.
5. Фізхвилинка.
6. Розв’язування задачі №319
с.61(слайд)
Всього – 12 казок.
Олесь -3 казки.
Сашко -5 казок.
Мишко -? , решта.
- Яке питання задачі?
- Чи можна відразу відповісти на питання задачі? Чому?
І спосіб 12 -3 -5 =4(к.)
ІІ спосіб 12 –(3 +5) =4(к.)
7. Вправи на логічне мислення.(слайди)
- « Що не так» (чайник ,ложка-виделка).
- «Чого не вистачає»
VІІ. Підсумок уроку.
- Яке завдання було найважчим?
- Яке завдання було цікавим?
VІІІ. Самооцінка.(слайд)
- Як я працював: відмінно; добре;
треба старатися.
ІX. Завдання до дому.
С.61.№321,322
Комментариев нет:
Отправить комментарий